Sprawozdania i plany remontów
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2022 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2023
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2021 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2022
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2020 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2021
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2019 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2020
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2018 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2019
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2017 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2018
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2016 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2017
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2015 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2016
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2014 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2015
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2013 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2014
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2012 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2013
Ze względu na wystąpienie Pandemia COVID-19 planowane roboty remontowe zostały przesunięte w czasie.
Plany remontów na kolejne lata będą publikowane powyżej w formie dodatku do gazety „Wspólne Sprawy” jako „Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla”.
PLAN REMONTÓW NA ROK 2019
Plan remontów na rok 2019 zatwierdzony uchwałą nr 2/16/2018 w dniu 28.11.2018 przez Radę Osiedla Ligota.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
49 500 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
12 500 |
I-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
37 000 |
I-IV |
Wymiana stolarki drzwiowej |
Ogółem: |
500 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię do mieszkań |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
500 |
I-IV |
Remonty instalacji domofonowej |
Ogółem: |
11 000 |
|
Wymiana paneli domofonowych 3 szt. |
ul. Zielonogórska 13, 15, 17, 19, 21 |
3 000 |
III-IV |
Wymiana urządzeń domofonowych |
Osiedle |
8 000 |
III |
Mała architektura |
Ogółem: |
50 000 |
|
Wykonanie kontenerowisk
|
ul. Ligocka
ul. Wodospady
|
50 000 |
III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
90 000 |
|
Pokrycie kosztów modernizacji dźwigów
|
Osiedle |
90 000 |
I-IV |
Inne roboty |
Ogółem: |
152 000 |
|
Ogrodzenie boiska |
ul. Ligocka |
17 000 |
III |
Roboty bieżące (niezaplanowane) |
Osiedle |
135 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
6 600 |
|
Spłata rat pożyczki z funduszu interwencyjnego |
Ogółem: |
37 080
|
|
Odsetki dotyczące spłaty pożyczki z funduszu interwencyjnego |
Ogółem: |
400 |
|
Wykaz aktualnych robót dla wykonawców znajduję się w zakładce Szukamy solidnych wykonawców
PLAN REMONTÓW NA ROK 2018
Plan remontów na rok 2018 zatwierdzony uchwałą nr 7/13/2017 w dniu 22.11.2017 przez Radę Osiedla Ligota.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
26 200 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach i maszynowniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
16 260 |
I-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
9 940 |
I-IV |
Mała architektura |
Ogółem: |
300 000 |
|
Naprawa nawierzchni drogi dojazdowej wraz z miejscami postojowymi
|
ul. Armii Krajowej 50a, 50b, 50c |
150 000 |
III |
Naprawa nawierzchni chodników wraz z poszerzeniem miejsc postojowych
|
ul. Ligocka 70a |
100 000 |
III |
Wykonanie zabudowy śmietników w sąsiedztwie budynków
|
ul. Ligocka - Wodospady ul. Warmińska 9, 11, 13, 15, 17, 19 ul. Zielonogórska 13a, 15a, 17a, 19a, 21a ul. Armii Krajowej 50a, 50b, 50c |
50 000 |
II-III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
650 |
|
Odsetki od kredytu
|
ul. Wodospady 6 |
650 |
I-IV |
Inne roboty |
Ogółem: |
70 000 |
|
Roboty bieżące (niezaplanowane) |
Osiedle |
70 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
6 600 |
|
Spłata rat pożyczki z funduszu interwencyjnego |
Ogółem: |
37 080
|
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2017
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2017 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 13.12.2016, Rada Osiedla Ligota na posiedzeniu w dniu 14.12.2016 zatwierdziła uchwałą Nr 4/5/2016 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2017.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
18 290 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
9 130 |
I-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
9 160 |
I-IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
80 000 |
|
Remont dachu
|
ul. Ligocka 70 |
40 000 |
II |
Remont dachu
|
ul. Wodospady 8a |
40 000 |
II |
Mała architektura |
Ogółem: |
355 000 |
|
Budowa drogi dojazdowej wraz z miejscami parkingowymi
|
ul. Warmińska 13a, 13b, 13c |
355 000 |
III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
1 700 |
|
Odsetki od kredytu - wymiana dźwigu
|
ul. Wodospady 8a |
1 700 |
I-IV |
Inne roboty |
Ogółem: |
70 000 |
|
Roboty bieżące (niezaplanowane) |
Osiedle |
70 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
6 600 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2016
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2016 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 25.11.2015, Rada Osiedla Ligota na posiedzeniu w dniu 18.11.2015 zatwierdziła uchwałą Nr 2/18/2015 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2016.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
49 950 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
36 804 |
I-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
13 146 |
I-IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w. |
Ogółem: |
121 000 |
|
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Warmińska 11a, 11b |
121 000 |
III |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
10 000 |
|
Wymiana instalacji odgromowej
|
ul. Zielonogórska 13, 15, 17, 19, 21 |
3 000 |
II-III |
Wymiana instalacji odgromowej
|
ul. Zielonogórska 13a, 15a, 17a, 19a, 21a |
3 000 |
II-III |
Wymiana instalacji odgromowej
|
ul. Warmińska 11a, 11b |
2 000 |
II-III |
Wymiana instalacji odgromowej
|
ul. Warmińska 19a, 19b, 19c |
2 000 |
II-III |
Mała architektura |
Ogółem: |
96 960 |
|
Budowa drogi dojazdowej wraz z miejscami parkingowymi
|
ul. Warmińska 13a, 13b, 13c |
96 960 |
III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
35 600 |
|
Modernizacja dźwigu |
ul. Wodospady 8a |
33 000 |
I-IV |
Spłata kredytu - odsetki wymiany dźwigu
|
ul. Wodospady 8a |
2 600 |
I-IV |
Inne roboty |
Ogółem: |
60 000 |
|
Roboty bieżące (niezaplanowane) |
Osiedle |
60 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
6 600 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2015
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2015 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 26.11.2014, Rada Osiedla Ligota na posiedzeniu w dniu 10.12.2014 zatwierdziła uchwałą Nr 3/14/2014 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2015.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
25 000 |
|
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
25 000 |
I-IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w. |
Ogółem: |
226 000 |
|
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Wodospady 4a |
46 000 |
I |
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Warmińska 11a, 11b |
80 000 |
III |
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Zielonogórska 13, 15, 17, 19, 21 |
50 000 |
II |
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Zielonogórska 13a, 15a, 17a, 19a, 21a |
50 000 |
II |
Mała architektura |
Ogółem: |
70 000 |
|
Remont chodników |
ul. Warmińska 13a, 13b, 13c |
40 000 |
III |
Remont chodników |
ul. Ligocka 70a |
30 000 |
III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
88 600 |
|
Modernizacja dźwigu |
ul. Wodospady 8a |
85 000 |
III |
Spłata kredytu - odsetki wymiany dźwigu
|
ul. Wodospady 8a |
3 600 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
6 600 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2014
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2014 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 11.12.2013, Rada Osiedla Ligota na posiedzeniu w dniu 03.12.2013 zatwierdziła uchwałą Nr 2/9/2013 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2014.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
36 500 |
|
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
36 500 |
IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
10 000 |
|
Wymiana rynny z obróbkami |
ul. Warmińska 11a, 11b |
10 000 |
III |
Roboty instalacyjne |
Ogółem: |
80 000 |
|
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Ligocka 70a |
40 000 |
II |
Wymiana poziomów kanalizacyjnych |
ul. Wodospady 6 |
40 000 |
II |
Mała architektura |
Ogółem: |
228 000 |
|
Remont drogi i placów – kontynuacja z 2013 |
ul. Warmińska 11a, 11b |
138 000 |
III |
Remont chodników – kontynuacja z 2013 |
ul. Ligocka 70 i 70a |
80 000 |
III |
Remont chodników |
ul. Armii Krajowej 50a, 50b, 50c |
10 000 |
II |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
69 600 |
|
Remont dźwigu |
ul. Wodospady 8a |
65 000 |
IV |
Spłata odsetek |
ul. Wodospady 6 |
4 600 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
6 600 |
|
Działalność Administracji Osiedla
Działalnością Administracji Osiedla objęte są budynki w Ligocie przy ulicach Ligockiej 70, Ligockiej 70a, Wodospady 4a, 6, 8a, Zielonogórskiej 13-15-17-19-21, 13a-15a-17a-19a-21a, Warmińskiej 9-11-13, 11ab, 13abc, 15-17-19, 19abc oraz budynek w Piotrowicach przy ul. Armii Krajowej 50abc.
Najstarsze budynki osiedla liczą prawie 55 lat, stopień ich zużycia jest inny aniżeli budynków wybudowanych w latach 80-tych, w związku z czym inne są potrzeby remontowo-modernizacyjne poszczególnych nieruchomości. Budynki różnią się również wielkością, ilością kondygnacji, średnią wielkością mieszkań, ilością zamieszkałych osób i średnią wieku tych osób.
Osiedle łącznie zajmuje obszar 37.634 m2 który zlokalizowany jest w trzech rejonach Ligoty oraz 1 rejon w Piotrowicach. Rejony te są od siebie w odległościach od 4 do 6 km, co znacznie utrudnia administrowanie zasobami.
Działania Administracji koncentrują się nie tylko na bieżącej eksploatacji, ale przede wszystkim na zapewnieniu bezpieczeństwa zamieszkiwania, poprawie stanu technicznego i estetyki zasobów.
Prowadzenie eksploatacji w obrębie nieruchomości budynkowych jest działaniem złożonym, a w warunkach spółdzielczych musi być realizowane przy jednoczesnym łagodzeniu i eliminowaniu występujących na tym tle różnego rodzaju rozbieżnych oczekiwań, problemów konfliktów międzyludzkich i sąsiedzkich, indywidualizacji odbioru realizowanych przez Administrację Osiedla czynności. Należy podkreślić, że każde nasze działanie musi mieć pokrycie w obowiązujących przepisach prawnych.
Działalność remontowa w 2013
W ramach funduszu remontowego w roku 2013 wymieniono poziomy kanalizacji sanitarnej w budynku Wodospady 8a, wykonano chodniki przy budynkach ul. Ligockiej 70a i Wodospady 8a, wykonano roboty brukarskie przy budynku Warmińska 11ab, wymieniono oraz zrefundowano koszty wymiany stolarki okiennej, dokonano remontu kominów budynków mieszkalnych przy ul. Ligockiej 70 i 70a, Wodospady 4a, 6, 8a, Zielonogórskiej 13-21, 13a-21a, Warmińskiej 9-11-13 oraz Armii Krajowej 50abc.
Ponadto wykonano malowanie piwnic w budynkach przy ulicy Zielonogórskiej 13-21, 13a-21a, Warmińskiej 9-11-13, 11ab, 13abc, 15-17-19, 19abc oraz A. Krajowej 50abc, przebudowano instalację Azart na odbiór telewizji cyfrowej w budynkach mieszkalnych przy Armii Krajowej 50abc, Zielonogórskiej 13-21, 13a-21a, Warmińskiej 19abc, 15-17-19, 9-11-13, wykonano balustrady przy zsypach czterech budynków przy Ligockiej Wodospady oraz wymieniono skrzynki gazowe w trzech 3 budynkach naszego osiedla.
Działalność społeczno kulturalna w Osiedlu Ligota
W roku 2013 środki finansowe zebrane na działalność społeczno - kulturalną zostały przeznaczone na pokrycie kosztów organizacji Dnia Dziecka wraz ze spotkaniem integracyjnym, które odbyło się na Placu Rekreacyjno – Sportowym w dniu 08 czerwca przy licznym udziale Mieszkańców naszego Osiedla - 100 osób i Ogniska dla Mieszkańców Osiedla zorganizowanego we wrześniu na okoliczność Pożegnania Lata w którym brało udział również ok. 100 osób.
Z okazji Dnia św. Mikołaja zorganizowano Zabawę i spotkanie z Mikołajem dla Dzieci Mieszkańców, impreza odbyła się w Gimnazjum nr 22 przy ul. Hetmańskiej w Katowicach.
Za duży wkład w organizację w/w imprez należy się podziękowanie członkom Rady Osiedla, pracownikom Administracji oraz naszym mieszkańcom, którzy swoim zaangażowaniem i obecnością przyczynili się do wzrostu rangi Osiedla Ligota w skali Spółdzielni.
W roku 2014 analogicznie jak w roku 2013 wpływy na fundusz społeczno – kulturalny przeznaczone zostaną na organizację polubianych przez Mieszkańców naszego osiedla imprez :
- Dzień Dziecka ze spotkaniem integracyjnym Mieszkańców w II kwartale 2014r.
- Ognisko dla Mieszkańców Osiedla „Pożegnanie lata"– III kwartał 2014r.
- Impreza Mikołajkowa dla najmłodszych - IV kwartał 2014r.
O dokładnych terminach imprez Administracja Osiedla Ligota poinformuje Mieszkańców poprzez wywieszone zaproszenia na tablicach ogłoszeń.
Przewidziano ponadto przeznaczenie środków finansowych na dofinansowanie i współfinansowanie imprez organizowanych przez Dział Społeczno–Kulturalny, Administracje oraz Kluby Osiedlowe Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Zaplanowano imprezy z udziałem około 380 osób Rada Osiedla wspólnie z Administracją dołoży wszelkich starań aby przedstawiony plan działalności społeczno-kulturalnej został w pełni zrealizowany, a naszych mieszkańców zapraszamy do skorzystania z przedstawionych ofert.
Zadłużenia użytkowników mieszkań
Zadłużenia użytkowników mieszkań są dużym problemem powodującym zakłócenia w płynności finansowej Spółdzielni. W ramach prowadzonych w Spółdzielni kompleksowo działań windykacyjnych Administracja wspólnie z Radą Osiedla podejmuje zdecydowane, zgodne z kompetencjami różnego rodzaju działania interwencyjne zmierzające do zmniejszenia zaległości.
W zależności od składanych deklaracji przez osoby zalegające z opłatami a zapraszane na posiedzenia, Rada Osiedla decyduje poprzez opinie o dalszym toku postępowania tj. wnioskuje o przeprowadzenie rozmów przez Zarząd Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej (na specjalnie poświęconych temu celowi posiedzeniach). Czasem Rada Osiedla uznaje za konieczne wystąpienie z wnioskiem o podjęcie decyzji dotyczących skierowania spraw do postępowania sankcyjnego (wykreślenie z listy członków Spółdzielni) przez Radę Nadzorczą lub stworzenia dodatkowych możliwości uregulowania zaległości w ratach.
Wnioski o wykreślenie dłużnika z grona członków Spółdzielni są niezależne od wszczynania postępowań sądowych, a także eksmisyjnych. Coraz szerzej wykorzystywana jest też droga windykacyjna prowadzona poprzez firmy zewnętrzne (na koszt dłużnika) mające większą możliwość oddziaływania na zadłużonych i ich rodziny, ujawniania posiadanego majątku a także wpisu do rejestru zadłużonych.
|