Twoje sprawy zawsze pod ręką, czyli...
Zastępca Prezesa Zarządu, Zastępca Dyrektora do spraw Ekonomicznych:
mgr Teresa Ślązkiewicz
Za swoje mieszkanie co miesiąc trzeba uiszczać należne opłaty – wiadomo. Pierwsi spółdzielcy, członkowie KSM, wnosili je wyłącznie osobiście w kasie Spółdzielni. Potem na dziesięciolecia zakrólowały książeczki mieszkaniowe. Następnie powstały możliwości dokonywania przelewów bankowych i one dziś dominują. Dowodzi to opanowania przez zdecydowaną większość mieszkańców (w tym także w senioralnym wieku) umiejętności korzystania z takiej możliwości. Daje świadectwo posiadania przez nich coraz większej liczby odpowiedniego sprzętu komputerowego i osobistej mobilności w korzystaniu zeń. To cieszy, umożliwia bowiem przechodzenie na wyższy poziom obsługi mieszkańców, jaką jest e-KartaLokalu.
O możliwości uzyskania dostępu do internetowego konta lokalu wiedzą już od kilku lat pewnie wszyscy mieszkańcy i użytkownicy z co najmniej kilkuletnim stażem, ale tych z Państwa, którzy jeszcze nie mieli okazji poznać tej kwestii informujemy, że w Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej funkcjonuje portal: e-KartaLokalu, który ułatwia zarządzanie sprawami związanymi z lokalem. Dostęp do internetowego konta lokalu pozwala na uzyskanie informacji o stanie konta z tytułu opłat za używanie lokalu w dowolnym czasie i miejscu, co znacznie upraszcza kontakt ze Spółdzielnią oraz zarządzaniem opłatami.
Dzięki założeniu konta w naszym portalu zyskujecie Państwo:
- dostęp do aktualnych informacji o opłatach – w zakładce „Opłaty" w każdej chwili możecie Państwo sprawdzić ile wynosi miesięczna opłata za korzystanie z lokalu, z podziałem na poszczególne składniki opłat, zaliczki za media oraz opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- dostęp do historii naliczeń i płatności – w zakładce „Rozrachunki" znajdziecie Państwo kartotekę naliczeń, rozliczeń mediów oraz dokonanych wpłat, co daje pełną kontrolę nad swoimi wpłatami i ewentualnymi zaległościami.
Portal mieszkańca to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Bez wychodzenia z domu możecie Państwo na bieżąco śledzić swoje rozliczenia oraz mieć wgląd w istotne informacje dotyczące opłat za posiadany lokal. W przypadku posiadania prawa do więcej niż jednej nieruchomości lokalowej, wszystkie one są dostępne na koncie użytkownika. Na e-KarcieLokalu można również sprawdzić dla każdego mieszkania (czy też lokalu użytkowego) indywidualny numer konta bankowego, na które należy dokonywać płatności. Zachęcam wszystkich Państwa do wnoszenia opłat na indywidualne rachunki bankowe, które dedykowane są odrębnie dla każdego lokalu. Dzięki temu płatności trafiają bezpośrednio na odpowiednie konto, co przyspiesza proces księgowania i eliminuje ryzyko błędów. Pozwala to również na skuteczniejszą kontrolę nad terminowością i przejrzystością rozliczeń oraz uniknięcie opóźnień, jakie wynikać mogą z konieczności rozksięgowania wpłat z innych kont.
Korzystanie z tej metody to wygodny i bezpieczny sposób rozliczeń, który usprawnia obsługę finansową zarówno dla użytkowników, jak i Spółdzielni. Dla tych z Państwa, którzy nie zdecydują się na korzystanie z eKartyLokalu, informacje o indywidualnych numerach rachunków bankowych dostępne są również na każdym zawiadomieniu o zmianie wysokości opłat, a dodatkowo w Administracji Osiedla, czy Dziale Ewidencji Opłat za Lokale.
Planujemy w Spółdzielni dalsze modyfikacje funkcjonalności portalu, tak by jeszcze lepiej dostosowywać go do potrzeb mieszkańców. Rozważamy wprowadzenie takich możliwości jak:
- powiadomienia SMS lub e-mail – np. o zbliżających się terminach płatności, ważnych wydarzeniach, czy awariach; - dostęp do harmonogramów prac remontowych, czy planowanych przeglądów; - możliwość składania pism i wniosków bezpośrednio przez portal.
Zachęcam wszystkich użytkowników, którzy jeszcze nie założyli swojego konta, do dołączenia do tego portalu. Korzystanie z usługi nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Proces rejestracji jest bardzo prosty, wymaga jednak osobistego zgłoszenia się do Spółdzielni z dowodem tożsamości ze zdjęciem dla weryfikacji danych osobistych. W celu otrzymania dostępu (koperta z loginem i hasłem) do usługi e-KartaLokalu należy udać się do Administracji Osiedla, Działu Ewidencji Opłat za Lokale lub Działu Gospodarki Mieniem Spółdzielni (dla przedsiębiorcy) w Dyrekcji KSM. Usługa dostępna jest dla użytkowników posiadających spółdzielcze lokatorskie i spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo odrębnej własności lub umowę najmu lokalu wynajmowanego bezpośrednio od KSM.
Wzory wniosku o dostęp do usługi internetowej e-KartaLokalu dostępne są w wymienionych Działach oraz na stronie internetowej naszej Spółdzielni www.ksm.katowice.pl w zakładce „e-KartaLokalu System Internetowej Obsługi". Znajdą tam Państwo również szczegółową instrukcję dostępu i korzystania z usługi oraz baner przekierowujący do portalu.
Z poważaniem
TERESA ŚLĄZKIEWICZ
|